Garantie zadelkasten

Natuurlijk doen wij er bij “Mijn Zadelkast” alles aan om jouw product helemaal naar wens en in perfecte staat te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien ben je verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.  

Aangezien wij met hout werken – wat een natuurproduct is – kan het echter zijn dat het materiaal door invloed van verschillende temperaturen gaat ‘werken’, dit betekent dat het hout iets kan krimpen of uitzetten. Hier hebben wij uiteraard geen invloed op en dit valt buiten de wettelijke garantie.

Mocht een product een productiefout bevatten, beschadigd of incompleet zijn bij levering maak dan direct duidelijke foto’s alvorens het plaatsen van de kast en stuur die naar via onderstaand contactformulier met een duidelijke omschrijving van het probleem.

Retour- en garantiebeleid

Retourneren

Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht om jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jou naar MijnZadelkast zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €5,95 per pakket en circa €80,- voor palletleveringen, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van jouw vervoerder. Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan MijnZadelkast geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via [email protected] .

Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan jou doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Uitzonderingen

De levering van zaken die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere zaken.

De levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde zaken, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.

De levering van zaken die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben.

De levering van zaken die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken.

Garantie

Als je een artikel via Mijn Zadelkast koopt, mag je ervan uitgaan dat het in goede staat is en blijft werken zoals verwacht bij normaal gebruik. Het kan echter altijd gebeuren dat je onverhoopt niet tevreden bent en het artikel retour wilt sturen of moet aanmelden om te laten repareren. Hier zijn bepaalde regels aan verbonden. Om niet voor verrassingen te komen staan, kun je alle informatie en regels hierover op deze pagina lezen.

Fabrieksgarantie

De fabrikant van je bestelde artikel kan fabrieksgarantie geven. Gaat een product tijdens de garantieperiode kapot, dan heb je recht op reparatie of vervanging. Voor deze reparatie of vervanging hoef je dan niet te betalen. Het kapotte product moet dan voldoen aan de garantievoorwaarden die de fabrikant heeft gesteld en het product moet normaal gebruikt zijn.

De garantievoorwaarden verschillen per fabrikant. In de verpakking van je artikel zit vaak een boekje waar de voorwaarden voor fabrieksgarantie in staan. Je kan altijd contact opnemen met de fabrikant als je hier vragen over hebt of gebruik wilt maken van de fabrieksgarantie. Wil je een artikel laten repareren? Gaat het om een artikel gekocht bij een partner, neem dan contact op met de partner. Op sommige artikelen zit minder of geen fabrieksgarantie.

Wettelijke garantie

Is de fabrieksgarantieperiode verlopen of valt het defect niet (meer) binnen de fabrieksgarantie? Dan bestaat daarnaast nog de wettelijke garantie. Deze garantie houdt in dat je gekochte artikel moet voldoen aan wat beloofd is en wat je redelijkerwijs mocht verwachten. Je kunt hiervoor de garantievoorwaarden aanhouden die de fabrikant heeft gesteld. Ontdek je dat je artikel niet (meer) voldoet? Dan mag je hierover contact opnemen met ons of met de partner als het gaat om een artikel van een partner van Mijn Zadelkast. Als de periode van de fabrieksgarantie is afgelopen, wil dat dus niet zeggen dat er helemaal geen garantie meer is.

Als het artikel tijdens de garantieperiode kapot gaat buiten jouw schuld om, dan kun je recht hebben op een reparatie of vervanging van het artikel. Voor deze reparatie of vervanging hoef je dan niet te betalen. Of je hier recht op hebt, hangt af van jouw situatie.

Garantiebewijs

Het garantiebewijs van je artikel is meestal de factuur of het aankoopbewijs, deze vind je bij je bestelling.

Een kapot artikel? 

Gaat het artikel tijdens de garantieperiode kapot, dan kun je recht hebben op reparatie of vervanging van het artikel. Voor de reparatie of vervanging hoef je dan niet te betalen. Of je hier recht op hebt, hangt af van jouw situatie. Hieronder staat per situatie beschreven wat je kunt doen.

Binnen de retourtermijn

Heb je een artikel besteld dat bij ontvangst al kapot is en is de retourtermijn nog niet verstreken? Dan kun je dit kapotte artikel terug sturen en een nieuwe bestellen. Het terugsturen is altijd gratis en op deze manier heb je het snelst een goed werkend artikel in huis.

Je kan altijd direct contact opnemen met onze klantenservice als je een kapot artikel ontvangen hebt. Mocht je voorzien dat je kosten gaat maken of heb je kosten gemaakt (bijvoorbeeld bij het terugsturen), neem dan contact met ons op via [email protected]

Klachtenafhandeling


Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [email protected] . Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om jouw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.

Tevens is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer jouw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het jou vrij om jouw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

De waardering van www.mijnzadelkast.nl bij WebwinkelKeur Reviews is 10.0/10 gebaseerd op 1 reviews.
×

Hallo!

Stuur een WhatsApp of mail je vraag naar [email protected]

× Wat kan ik voor je betekenen?